Jag och Öland

Det är ganska allmänt känt i min bekantskapskrets att ölänningar inte direkt toppar min lista över favoritsläkter. Ja jag använder ordet släkt eftersom vi kraftigt misstänker att alla på Öland delar gener med varnadra.

Saken är den att jag tills idag har hävdat att det är något fel på ALLA ölänningar men idag fick jag och mina kollegor klart för oss att det handlar bara om de ölänningar som bor på NORRA Öland.

I torsdags hade ett företag som heter Lådbilslandet personalfest, ett gäng ölänningar från norra delen av ön betedde sig så illa att de faktiskt fick tillsägelser (mina chefer är lite fega när det gäller sånt) DESSUTOM blev de väl smått övertalade att ta en tidig buss upp till Byxelkrok så vi skulle slippa dem. De gjorde faktiskt detta och kvällen slutade på ett trevligt sätt utan ölänningar.

Till saken hör att chefen på LL var en av dem som var fullast, vilket sätter en rätt tydlig ribba för de anställda!

Ikväll har vi haft en fantastiskt trevlig kväll när ICA kvantum i Färjestaden haft sin personalfest hos oss. De betedde sig trevligt, drack som vettiga människor, sjöng med i sångerna hade en trevlig kväll helt enkelt. Han som var chef eller iaf ansvarig för festen kom fram när kvällen var slut och drixade 1000:- betalde notan på en gång så vi slapp allt meck med faktura. Tackade för en trevlig kväll och sen åkta de hem.

Slutsatsen av denna utläggning är att de som bor på norra Öland är de som är i behov av nya gener och kansek lite uppfostran eller bara folkvett förklarat för sig. de som bor längre söderut verkar faktiskt helt normala och vettiga. Jag kan dock inte redogöra för hur många av personalstyrkan som faktiskt var ölänningar det kan ju vara mängder med sommarpersonal som inte kommer från ön.

Hursomhelst... känns i alla fall bra att det finns några vettiga på den här ön!

Lollovisen

Kommentarer
Postat av: Rickard

har inte varit mkt på ön men det lilla jag varit där styrker din teori. Eller så är du bara ganska så bitter på ditt jobb. Men vilket som så är det fortfarande så att alla ölänningar är släkt med varandra. Men mest kanske det är så att ingen faktiskt bor på Öland utan alla kommer dit på sommaren.

2006-08-06 @ 13:55:11
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Lollovisen

hmm ja till vissdel har du en poäng... bitter på jobbet jajjemän men det gör inte att jag avskyr ölänningarna, jag avskyr dem därför att de är ölänningar... :)

2006-08-08 @ 01:14:53
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: kimen

hmm tror du inte det kan vara så att de som kommer från södra öland är så nära bron att de praktiskt taget är kalmarbor? och härstammar ändå inte majoriteten av fastlandet från stockholm? och stockholm är ju inte fy skam, se bara på oss ;)

2006-08-10 @ 13:36:11
Postat av: Lollovisen

Fast de som kommer från Kalmar är ju skrämmande på sitt vis, titta bara på Carro... har pratat med henne tre gånger i sommar... OCH varit trevlig! urs

2006-08-11 @ 01:02:55
URL: http://lollovisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0