Jobbigt...

Jag har kommit på att jag verkligen gillar det här med att blogga. Jag kan dela med mig av mig och mitt till de som är intresserade.

Det finns dock något som är smått stressande med det här, jag skriver ofta på nätterna efter jobbet, i alla fall under sommaren. Det innebär att jag oftast är ganska trött och kanske lite tankspridd (för det är jag ju aldrig annars.. ehh). Dessutom innebär det att det slarvas endel när fingertopparna dansar över tangenterna och jag inte riktigt hinner med alla gånger för att se så alla ord stavas korrekt, jag missar även att skriva ihop ord som borde vara ett ord istället för två. Det stressande i detta är att jag vill skriva korrekt trots att jag faktiskt kan ha lite svårt med stavning ibland så vill och försöker jag vara korrekt i skriften, när jag då försöker skriva lika fort som hjärnan tänker blir det ibland fel och det vill jag ju inte utsätta er för jag ska ju vara lärare för bövelen! Långa meningar däremot har jag inga som helst problem med att skriva... hehe... fast jag gärna skulle kunna skriva i kortare meningar utan att tänka på det.

Jag ville bara säga att bloggande ger en viss prestationsångest när det gäller stavning och formulering, men det hindrar ju inte mig! haha!

Lollovisen

Kommentarer
Postat av: sara

känner igen känslan av prestationsångest om att vilja stava rätt.. det släpper nog när man (jag) har bloggat ett tag.

2006-08-04 @ 00:54:45
URL: http://saragabriella.blogg.se
Postat av: Stojg

Det som är kanske mer stressande är att skriva något intressant? I alla för mig, jag har slutat skriva för att jag har verkligen inte så mycket att skriva om.

Ett annat tips är att skriva korta stycken, det blir annars jobbigt att läsa. Utrymme är gratis på nätet!

Sköt dig snyggt i fortsättningen, eller så gör du som jag! :P

2006-08-04 @ 14:42:13
URL: http://www.stojg.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0