Ser ljuset i slutet av tunneln... typ

Idag kom nästa veckas schema upp.
Jag är som vanligt ledig tisdag men har även en sk. parentesledighet på onsdagen. Det innebär att om det inte bokar på fett med folk så kommer jag att vara ledig på onsdagen oxå! jej! Inte nog med det, söndagen är alla lediga på för på söndagen är det kräftskiva! Sen är det bara en vecka kvar här nere, bara en sån sak snart får jag åka härifrån på ett eller annat sätt...

Att sommaren börjar närma sig sitt slut innebär också att jag snart återfår mitt körkort, ska fira den dagen på något sätt hur har jag inte riktigt bestämt ännu. Välkommen med förslag om du har några :)

Jag hoppas att när jag väl kommer från den här ön kan jag bli frisk igen. Nu har jag varit sjuk i tre veckor ungefär, börjar bli lite tröttsamt faktiskt. Jag har inte så mycket emot att cykla till jobbet känner jag nu när jag inte cyklat på ett tag. Tills dess att den här förkylningen lämnat min hals så kan jag inte cykla, det skulle förmodligen gör att jag blir ännu mer sjuk.

Andra saker som händer när jag kommer från den här ön är att flytta hem till pappa igen, finns både bra och mindre bra saker när det gäller den biten men jag tror att det blir mest bra.

Imorgon ska jag Sofie och Carro åka till konditoriet i löttorp och fika. Vi kände att vi saknade den biten från storstan att man kan sätta sig någonstans och ta en fika, hinna snacka lite om allt mellan himmel och jord. Så vi gjorde slag i saken och bestämde träff på Löttorps konditori imorgon kl 11.00. Jag vet att vi kan glömma att få en vettig CaffeLatte, jag vet också att vi kan glömma synen av kända människor, trendiga människor och förmodligen kommer de enda vettiga människorna vi kommer se under vår fika vara varandra. Men det är okej vi får ju i alla fall fika.

Det här blev ett spretigt inlägg men det gör inget jag är ganska spretig... haha... så jag tänkte bara förtydliga det här med att bli äldre. jag menar inte att allt ska bli så annourlunda bara lite mindre spretigt? Att jag börjar få grepp om mig själv, jag behöver inte söka lika aktivt efter vad som är jag. Därför kan jag också nu för tiden tycka att ett bra sätt att tillbringa en fredagskväll kan vara att sitta hemma själv och mysa med en film eller bok. Jag har också märkt att jag blivit lite mer modig när det gäller att stå för vad jag tycker. När jag var yngre vågade jag inte alls det på samma sätt. Jag vet inte men det handlar om att växa upp och bli vuxen sen tycker jag fortfarande att det är jätteroligt att leka med mina elever på rasten och vara barnslig men det handlar nog mer om att jag är sådan inte om att jag skulle vara mindre vuxen bara för att jag tycker att bajsskämt är hysteriskt roliga.

Spretigheten spretade vidare men nu ska jag gå och sova. Bergochdalbanan är påväg mot en topp och jag hoppas att den håller i sig ett tag.
Sov gott...
Lollovisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0