Stockholm i mitt hjärta...?

Alltså... Jag älskar Stockholm, mitt Stockholm.
Stockholm är i min lilla värld en fantastiskt skön stad att vara i. Jag tror dock att min bild av staden är en något förskönad minnsesbild, inte så att jag inte är glad över att vara tillbaka men jag är ju van vid ett helt annat liv här.
Framför allt ett betydligt mer centralt liv! Spånga damn it! Det är ju ett helvete att åka in till stan härifrån! Till och med Rinkeby känns mer centralt och lockande bara för kommunikationerna. Gah!

I alla fall, jag har tagit mig igenom min första dag på jobbet och även min andra dag på jobbet. Barnen är små söta ettagluttare, arbetslaget är trevligt. Men läraren jag jobbar med gör mig smått galen emellanåt, hispigare och mer uppstressad kvinna får man nog leta efter... Jag kände mig som en extremt lugn filbunke i måndags när vi skulle hälsa på eleverna...
Idag fick alla barnen läsläxa, kändes bra när vi lyckades ge alla barn sin läxa medan andra klasser bara hade hunnit med två eller tre! Mycket nöjd faktiskt...

Har möblerat om lite i mitt nya rum hos pappa oxå... har fått tag på en lite byrå så jag slipper ha alla kläder på den oanvända sängen... (känner mig som en väldigt manisk människa som jag jobbade med i sommras nu när jag går här och plockar)

Den sjukaste händelsen måste vara när mitt ex skickade ett sms till mig igår min första dag tillbaka i stan... man undrar ju hur stora oddsen är för  en sån grej... helt sjukt... jag mest skrattade åt det bisarra och NEJ jag ska inte träffa honom och har inget intresse av att göra så... jag har kommit till insikt..

Nu sova imorgon jobb och om jag ahr tur får jag med en fika med min kära Foffie! tjohopp!
Lollovisen

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vore inte dumt med en fika med sin kära lollovis. Jag föll för lvrigt för grupptrycket: foffilie.blogg.se. VÄLKOMMEN!

2006-08-23 @ 10:49:34
Postat av: Sofie

ÖVRIGT

2006-08-23 @ 10:49:47
Postat av: kimen

jag är impad... både av att du klarar ettagluttare, vilka jag tycker är de mest skräckinjagande varelserna som finns, och att du klarar sthlm... har kommit fram till att det nog tar ett bra tag innan jag är redo att entra den gamla eken igen, det får vara bra med götet framöver.
puss och lycka

2006-08-23 @ 11:19:30
Postat av: Angelina Jolie

Hello! I was wondering if anyone could help me by giving me some arabic preyers so I can copy them out as I am making a torah for school! Please email me or reply on this Guestbook! Thank you! I love the website by the way!

2010-01-29 @ 11:42:59
URL: http://angelina-jolie.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0