Hemma...

Är hemma idag oxå, bara tanken på att gå till jobbet igår gav mig lagom med ångest...

MEN jag har inte bara varit hemma och haft ångest, jag har faktiskt börjat ta tag i mig själv och mitt liv! Jag började med att ringa till vårdcentralen och sedan fick jag gå till farbror doktorn...
Vad resulterade det i frågar ni er?
Han gav mig några olika möjligheter:
Antidepressiva medel (lyckopiller)
Samtalsterapi/Beteendeterapi

Han ville gärna att jag skulle överväga det där med piller, jag är inte så pigg på piller... Jag har planen på att deala till mig terapi istället, jag tror på min kraft inuti mig, sen kanske piller behövs för att orka sig igenom terapin, men jag tänker ju inte ta piller och inte jobba med mig själv. Det verkar ju bara dumt...

Det känns bättre idag, jag har börjat resan mot att må bättre... Bra sak!

Kommentarer
Postat av: Anna

Absolut! Och när du inte är tillräckligt stark (för så är det ju ibland) så står vi andra där och stöttar... då också alltså... hmmm... jag tror du förstår vad jag menar!

2006-12-11 @ 12:25:51
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: Lollovisen

haha du är så söt... jag vet... det är därför jag orkar mig framåt :)

2006-12-11 @ 13:10:39
URL: http://lollovisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0