Vägen till London

Jag slutade tidigt i onsdags och satt på msn och pratade med Sofie när genidraget att jag borde ta en tidig buss ner till Nyköping för att hinna med ett tidigare flyg om det fanns plats. Sagt och gjort, jag åkte in till centralen och hoppade på bussen.

Jag somnade och vaknade efter drygt en timme av att chauffören meddelade att vi inte skulle komma fram i tid. Anledningen var det extremt dåliga väglaget, det var is över hela vägen. Det gick inte fort kan jag meddela. Efter ca två och en halv timme vaknade jag till liv igen och täkte att nu är vi nog nästan framme. Var vi det? nej vi hade kommit till fucking Södertälje! Jag och en till som skulle med samma flyg som jag hoppade av bussen på motorvägen och gick längs med vägen till McDonalds.

Väl inne på Donken stod jag innanför dörren och frågade alla som gick ut och alla som gick in om de skulle till Nyköping. Många frågades och många sade nej...
Tillslut skickade jag ett meddelande till Sofie där jag skriva att det verkar inte som att Lollo kommer till London idag. skit!
När jag skickat iväg det så frågar jag två män om de ska till Nyköping eller så. De var inte riktigt säkra men de skulle ner mot småland och då åkte de förbi kom vi fram till. Jag fick åka med och den andra tjejen oxå...
Lyckan var total men jag vägade fortfarande inte tro på om det var så att jag skulle komma fram eller inte.

Kom fram till flygplatsen och fick tag på en kall sallad med couscous och kyckling, säkert inte den godaste salladen någonsin men det var den i just den stunden. In på planet och iväg till London...

När vi landade på Brittisk mark var lyckan total...

Därefter följde 3 dagar med glädje! Starbucks-oskulden är avklarad, granola bars, toffe nut latte, medittiranian chicken... ahh så gott... Ryska jeans (samma modell och storlek som rickard... bara  att mina är nååågot för långa)... Snabbturism vid Traffalgar square: Jahapp det här är alltså traffalgar, därborta är Big ben, och där skymtar du The London eye. Vem är det som är staty däruppe på pidestalen... jag vet inte kanske Lord Square? okej... tre snabba kort och sedan fortsatte vi... till camden och kollade runt där, naiv som jag är så fattar jag inte när frågor om knark dyker upp (kan ha och göra med att jag är så sjukt självupptagen att göra ;)) Jag hade nämligen inte uppfattat en enda fråga medan Rickard berättade att vi fått minst 3 förfrågningar...
coolt tänkte jag och köpte en tröja på GAP... Rätt ball grej för övrigt, de har träjor med olika tryck ti(red) bo(red) hamm(red) med mera. Dessa tröjor och skärp var tillverkade av afrikanska material och en del av pengarna gick tillbaka till afrika. Jag köpte en grå som det står BO(RED) på... fin var den...

Apple store... ja det var lite himmelskänsla faktiskt... (de hade även en röd iPod med samma afrika-budskap)

"det vore soft att hitta typ en pizza hut eller så..." " jaa..." (rundar hörnet) "nämen se där... perfekt"

Galna Irländare som glor och beter sig underligt på svenskpuben, Skratt, promenader, Granola bars (kan inte nämnas nog många gånger).

Köpa en fin halsduk för 13 pund och sen glömma den på flygplatsen och märka att den är borta när man landat i Nyköping... obra... turen var ju tvungen att ta slut någon gång ;)

Kan nog skriva hur mycket som helst om detta... Det var verkligen en fantastiskt härlig mysig toppenhelg... Avslappnat som bara den... helt underbart! Love you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0