Åh tack mamma!

Mamma är ju för go!

Ni som känner mig vet ju hur min familj varit de senaste tio åren... "tracka Lollo för att hon är lite rund om magen" har väl varit temat... Jag har blivit mutad med 100:- per kilo och fått det ena rådet efter det andra i all välmening men det kan slå fel det kan det... Den här så kallade välmeningen har inte gjort något annat än att skapa en väldigt söt flicka som inte kan se att hon är väldigt söt för hon tror att man inte kan vara söt om man inte är smal...

vänta... jo andra kan men inte hon... andra mulliga flickor kan vara välsigt söta men inte den här söta flickan...

Det här är flickan som inte fattar att när pojkar beter sig som skit, så är det för att de är skitar, inte för att hon inte duger som hon är. Det gör hon ju egentligen. Duger alltså...

så var är denna bakgrundsberättelse påväg? Jo i onsdags var min mor här och hälsade på och den söta flickan som vill vara bra och duktig i sin mors ögon säger stolt:
-Jag har börjat träna mamma!
(Mamman vänder sig om synar sin dotter från fötterna stannar vid magen och vänder sig om igen) säger:
-jasså, jaha, ja vad bra för det blir ingen bil annars.
Dottern känner hugget i bröstet och blir rätt ilsken svarar:
-Kollade du just på min mage? Det går inte över en natt kära du. Menar du på allvar att jag får en bil om jag går ner i vikt?
(mamman går vidare) svarar:
-Ja om du går ner i vikt så får du det.
Dottern vet inte hur hon ska ta detta säger:
-Jaha okej. Dåså då vet jag...

Så det är väl bara att börja träna ordentligt eller?
Det är ju inte därför jag tränar för att jag ska få en bil egentligen jag har ju börjat träna för att jag äntligen funnit en liten gnista av träningsork som jag inte haft på länge. Det är ju inte för att mamma ska bli glad som jag tränar egentligen det är ju för att jag ska bli glad som jag börjat igen.

Jag vet inte på vilket ben jag ska stå...

Kommentarer
Postat av: Foffi

Du ska inte träna för en bil, för mamma, för idealen, för mig....för någon annan än dig själv. Och du ska bara vilja träna för att DU mår bra av det. Sen om det är för en bil eller för att de verkligen mår bra av det, det väljer du helt själv. Även fast du vet vad min åsikt är! Att träning är för att gå ner i vikt är ett vanligt missförstånd, det är bara ett resultat av det. Träning handlar om att må bra, ha kul, svettas, bli skönt trött,få bättre fysik vilket innebär att man ska bli piggare och orka mer. Inte se ut som en Cosmo-tjej.Som du sa är det även ett utomordentligt sätt att bli av med aggressioner. Jag blir så sjukt upprörd. Jag vet att jag har tränat tusen gånger av fel andeledning. Men i slutändad så vet jag att när jag tränar så äter jag bra, blir piggare och helt enkelt mår bättre. Att du duger, det vet du vid det här laget. och dessutom inte bara duger, du är helt fantastiskt. SÅ ta och skriv ner allt annat i ett dokument och kasta det i datorns papperskorg. Och alla andra papperskorga som finns.
Ska försöka avsluta det här även om det finns tusen mer saker som jag skulle vilja säga. DU vet att jag kan diskutera det här till förbannelse. Men jag sparar resten till Onsdag. Så tills dess....fuck bilen och fuck mammas sätt att utrycka sig denna gång. Jag vet att hon älskar dig som DU är och det vet hon också. I love U, det gör RIckard me och tusentals andra. Men mest av allt vet jag att du också gör det. Glöm inte det.

2006-10-29 @ 02:07:24
URL: http://foffilie.blogg.se
Postat av: Lollovisen

Tack babe... du vet att jag kommer behöva samtalen i helgen för det känns lite ambivalent just nu... på sätt och vis så vet jag att jag är fantastisk på sätt och vis så vill man att ens föräldrar ska vara stolta... ja du vet... kram!

2006-10-29 @ 07:51:07
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: rickard

det är du, fantastisk alltså. med eller utan bil. Av mig kan du få en bil den dagen du slutar ta åt dig när mamma är dum i huivet, som jag tyckte hon var nu.

2006-10-29 @ 12:55:38
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Lollovisen

Tack... jag funderar på att banta ner mig få bilen och bli skitfet :D eller... nej... jag gör nog precis som jag själv vill faktiskt...

2006-10-29 @ 20:24:15
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: Foffi

Maste sahar i efterhand vara ganska stolt over mina kloka ord som jag skrev berusad och dan i lordags kvall. Man ar trots att inte hekt dum nar man ar full. Sa det sa...
Puss, ses om tva dagar

2006-10-30 @ 14:02:11
URL: http://foffilie.blogg.se
Postat av: Akselamna

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2009-01-14 @ 16:58:53
URL: http://akselamna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0