Var det en berg- och dalbana?

Japp igår, nere, träning, uppe igen.

Men det var igår, idag är idag och jobbet finner ännu ett sätt att ta sig in i mitt huvud. Den här gången är det inte barnen (idag har jag bara blivit riven, slagen och fått pinnar kastade på mig. Jag tror att jag var en fitta och att jag skulle knulla min kära mor oxå), idag var det min kollega! De är banne mig värre än barnen ibland! I alla fall kvinnan jag jobbar med.

Vi fick ett erbjudande om att flytta en elev till en annan klass. Vi fick välja vilken elev vi ville eftersom vår klass är en ren cirkusarena emellanåt. Hur som helst så slår min "kära" kollega ifrån sig detta och säger att det är ju så många som behöver hjälp och stöd i klassen. Ja det är det, men det är en annan diskussion anser jag. Vaddå tycker du inte att de behöver stöd och hjälp? frågar kollegan. Jo det tycker jag men jag anser att det inte nödvändigtvis måste hänga ihop.

Tror ni att hon förstod mig? NEJ! Jag är en väldigt lugn person som inte hetsar upp mig så där särdeles eller höjer rösten när jag pratar med folk men då tappade jag banne mig tålamodet. Jag ville bara dänga något i huvudet på henne och be henne tänka efter och se om hon verkligen inte hörde vad jag sa. Men det sa jag inte, eller gjode jag inte men jag höjde rösten och försökte förklara igen och igen och igen... på olika sätt. Jag tror att hon förstod till slut!

Längtar som bara den till träningen imorgon då ska jag springa, slå, brottas och ta ner folk för glatta livet och ventilera ut lite aggressioner för jag vet inte hur jag ska klara tre år med att höra på hennes j*vla missförstånd!

Hörde en liten slogan på tv-idag. Det var något barn/ungdomsprogram de sa så här:
Softa ofta - Gilla chilla
Fett bra!

Två dagar till lov!
toodels!

Kommentarer
Postat av: Bengan

Upp å ner nre å upp, det e väl så livet håller på. Men det är bara fortsätta säga vad du tycker. Va inte rädd för att höja rösten!!! Det finns dom som inte behöver höja rösten för att få sin röst hörd, lätt avis på dom som har den pondusen. Men lova att du fortsätter säga ifrån!!!

2006-10-27 @ 08:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0