Åh varför varför?

Okej så här är det. Som jag skrivit till er båda som har utmanat mig. Jag har guldfiskminne. Har ni glömt det? Jag kommer ju knappt ihåg vad jag åt till lunch klockan halv två! Nu ska jag alltså försöka komma på en massa böcker som jag läst! OH Lord! Men det är väl bara att tacka Kattis och Sofie för hjärngympan och sätta igång :)


1. En bok som förändrat mitt liv.
Samtal med gud - Neale Donald Walsch
En bok som jag faktiskt inte orkat ta mig igenom en enda gång för att jag alltid börjar att fundera över så många olika frågor. Men det jag har läst av boken har gjort att jag har hittat orden till min tro. Ni som känner mig vet att jag är kristen, inget jag brukar gasta om eftersom det är min personliga tro och alla andra får tro som de vill. Jag är inte ute på något missionsuppdrag. Jag gillade boken den gav mig min tro som den är idag.

2. En bok jag läser mer än en gång.

Dibs, in search of self - Virginia M. Axline
En bok som en liten pojke som knappt pratar och har ett väldigt underligt beteende. Han får gå till en psykolog som har ett lekrum där hoon pratar och iaktar barnet och hans utveckling. Mycket intressant och på engelska. Råkade visst glömma att lämna tillbaka den till skolan när jag bytte skola.. oops.
Jag har väl läst den två gånger annars så brukar jag inte läsa om böcker, jag gillar känslan som jag ahr när jag ahr läst en bok en gång och den brukar tyvärr inte infinna sig igen.

3. En bok jag skulle vilja ha med på en öde ö.
Brott och straff, Idioten...
Och andra tungviktare som man "ska" ha läst för att få kalla sig bildad... typ.
Vad ska man annars göra när man är fast på en öde ö.

4. En bok som fick mig att skratta.
Vänta inte på mig - Loesje
Massor med små tänkvärda citat av någon som sprang runt i Stockholm (tror jag) och tejpade upp afficher med dessa meddelanden. Mellan citaten är små anekdoter nedskrivna. Man skrattar mer än en gång kan jag säga.

5. En bok som fick mig att gråta.
Den hungriga prinsessan - Christina Herrström
En skönt feministisk bok om en kvinna som glömt vem hon var och hennes väg att hitta sig själv igen. Gråt och skratt om vart annat, smärta och glädje, förvirring och klarhet. Helt underbart!
Den följde med som gåva med tidningen Hennes, bra sak!

6. En bok jag önskar hade skrivits.
Lollo - Owners manual Alt: Lollo for dummies
Ja varför inte? Jag förstår ju inte själv hur jag fungerar riktigt. Så om jag undrar över något så är det bara att slå upp det i boken... bra va?

7. En bok som inte borde ha skrivits.
Mein Kampf?
Eller någon annan bok som har med utrotning av människor av annan ras eller religion. Mer förståelse för varandra istället för missförstånd. Jag jobbar i Rinkeby, ingen som får några fördomar när jag skriver det va?

8. En bok jag just nu läser.

Jag har ingen på gång just nu. Men den där Kalla det vad du vill ligger ju högt upp på önskelistan. Verkar vara en rolig en.
Jag behöver väl inte räkna in en massa jobb-böcker va? jag tänkter inte göra det iaf för de är inte så spännande :)

9. En bok jag tänkt läsa.
Jag har många. Jag vill någon gång ta mig igenom de där tungviktarna jag nämnde som öde ö böcker.

10. Skicka vidare till fem andra bloggare.
Alla jag känner som bloggar är ju redan utmanade. Jag uppmanar er att verkligen göra den här utmaningen! Kom igen, om jag med guldfisk minne kan göra det så kan ni!
Men jag håller med Rickard; Niklas, det är dags nu, skitliv kan visst räknas som en blogg så bara att ta utmaningen!

Ahh jag fixade det! YAY!
(första inlägget i nya lägenheten)

Kommentarer
Postat av: Kattis

Härligt Lollo, är så stolt över dig. Ledsen att jag inte kan komma och packa upp din lägenhet den här gången ;-) Kram

2006-09-28 @ 09:24:45
URL: http://tankarfranbalkongen.blogg.se
Postat av: Annisen

Good girl! I'm proud.... i did it too.... yey!

2006-09-28 @ 20:55:37
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: Rickard

Det verkar som du kommer ihåg en hel del kan jag lova. Låter intressant den där boken du skrattar åt. måste skaffa

2006-09-28 @ 21:38:03
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Lollovisen

Ja det är om inte annat en väldigt bra tunnelbanebok eftersom det är väldigt korta avnitt i den :) Ska nog läsa den igen nu tror jag... det var flera år sedan sist!

2006-09-29 @ 06:29:44
URL: http://lollovisen.blogg.se
Postat av: Foffi

Bra jobbat girl.

2006-10-01 @ 17:28:33
URL: http://foffilie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0