Bilolyckor och sjukhus

Min kära lilla Alice åkte med någon kompis mamma hem från sthlm igår. Eller rättare sagt hon skulle åka hem men strax utanför södertälje somnade mamman bakom ratten och de körde av vägen, ner i ett dike, voltade och stoppades av viltstängslet. Alice ringde kära mor vid 01.00 och berättade vad som hänt

När polis och ambuland kom och frågade hur det var hade Alice lite ont i nacken så de for in med henne till Huddinge. Mamma hade inte hört något på länge så hon ringde till Alice igen vid 03.00 då svarade en ambulanssjukvårdare, tråkigt rädd mamma blev då.

Hursom, hon röntgades och det visade sig att två kotor i nacken åkt fel och det gör att det sticker lite i handen. Nu är hon iaf djupt nersövd, kopplad till en respirator och opereras väl för fullt.

Huddinge har sveriges bästa ryggläkare. Bra sak!

Ikväll är en såndär kväll när man vill krypa ner i en säng bredvid någon och bli kramad och höra att allt kommer bli bra. Bara gömma sig i en famn och släppa ut all oro och ångest över att bå så långt bort från sina syskon. Jag saknar dem satans mycket.

Klart att det kommer bli bra det är ju min syrra vi pratar om men ändå. Helt sjukt orolig måste jag medge. Inte för operationen eller så, bara för hur jävla lätt det är att något händer dem man älskar. Jag förstår itne hur man pallar att skaffa barn, förstå all oro för ens avkomma. Mina syskon är högst upp på alla mina listor de är lite smartare, snyggare, vackrare och bättre (och allt annat man kan komma på) än alla andra. Så är det. Och när man ser sin lilla bäbis i en stödkrage på ett gigantiskt sjukhus då brister faktiskt hjärtat lite.

Jag ska inte gå till jobbet imorgon, jag ska tidigt skriva på papper till lägenheten och sedan ska jag åka direkt till Huddinge och vara nära syster så mamma kan åka hem till Örebro igen.

Fan sitter å bara låter tårarna rinna, känns så sjukt hela grejen.
Ska gå och lägga mig nu innan jag är helt jävla uttorkad!

Kram till alla som står mig nära, fan vad ni betyder massor för mig. Familj och vänner glöm inte att jag älskar er riktigt mycket!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Alla mina tankar går ikväll till syster Alice och till dig Lollo. Hoppas verkligen att allt kommer gå bra och ja, det ÄR bra att de har sveriges bästa ryggläkare. Helt sjukt hur saker kan hända egentligen, inget kan man göra åt det heller och ändå vill man så mycket. Jag tror att bara det att du åker till din syster imorgon kommer att göra att det blir bättre på flera plan, sådetså. Kramar i massor.

2006-09-21 @ 20:50:38
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Bengan

Tjena!!!
kom ihåg att vi är många som tycker om dig åxå!!!
kram

2006-09-21 @ 22:19:12
Postat av: Bengan

Hoppas allt går bra med din syster!!!
krram

2006-09-21 @ 22:25:43
Postat av: Annisen

Kramar i massor...o självklart kan du ringa anytime!!!!!! Tänker på dig och söstra din!!!!

2006-09-21 @ 23:52:33
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: Kattis

Stora kramen Lollo! Kom ihåg att det är ok att gråta och vara ledsen, då blir man en starkare storasyster!

2006-09-22 @ 13:42:12
URL: http://tankarfranbalkongen.blogg.se
Postat av: Foffi

Det är fortfarande båda lika billigt/lätt/okej att ringa till mig ANYTIME!! Tänker på dig Alice och familjen...

2006-09-22 @ 15:49:40
URL: http://foffilie.blogg.se
Postat av: Steinmerete

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2008-10-10 @ 10:54:41
URL: http://steinmerete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0