Grattis Kungen...

Jag har funderat på det här ikväll:
Vad är tanken att man ska göra på valborg egentligen?

-15-18 åringar ser det som ett tillfälle att bli skitfull varför vet ingen men det ska man tydligen tycka är häftigt i den åldern.

-18 åringar i stockholm tar på sig studentmössorna och börjar gå på studentskivor

-Studenterna i Örebro festar på Festivalborg (de kan ju vara ganska spridda i ålder iofs)

-Sen är det ett glapp på några år

-Därefter kommer medelåldern och då kanske det är barn i familjen som vill se eldar och leka med kompisar.

Men Vi som befinner oss i det där glappet... Vad gör vi på valborg? Jag känner inte att det ger mig så mycket att själv gå och titta på någon eld och vara tvungen att tvätta alla mina kläder för att jag luktar brandrök... Så fint är det inte...
Jag känner inte något trängande behov av att supa ner mig...
Jag är inte någon fanatisk royalist så jag tänker ju inte ställa mig på slottsbacken och ropa grattis Kungen!

Nu ska jag snart laga mat till min sambo (så kul att kalla henne för det, folk ser alltid lika förbryllade ut haha)... Vi ska dricka vin och mysa här hemma när hon kommer hem från jobbet... Det är alldeles lagom för mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Lagom är bäst!

2007-05-01 @ 13:25:43
URL: http://minholk.blogg.se
Postat av: kimen

man kan grilla, sitta i solen, dricka öl och spela tp. det gjorde jag och det var gött :D

kramo

2007-05-02 @ 08:47:51
URL: http://kimmono.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0