En arbetssökandes (mar)dröm!

Mest dröm faktiskt, jag hade tre intervjuer idag. En i Danderyd, en i Solna och en på Lidingö.

Danderyd gick jättebra och jag blev erbjuden tjänsten på en gång. En helt fantastiskt söt skola och har inte sett så många linblonda barn på en gång på länge. Väldigt trevlig biträdande rektor som hade en väldigt sund barnsyn. Jag tror att jag kan lära mig massor. Jag får börja på fredag där.

Solna, jag hade säkert blivit erbjuden tjänsten men jag tackade nej ganska snart efter att vi pratat klart. En ren förskola, för små barn, blöjbyten och sånt är inte vad jag utbildade mig till faktiskt. Men det är säkert väldigt givande om man gillar det.

Lidingö; de hade typ redan bestämt sig för att ge mig tjänsten redan innan jag öppnade munnen tror jag. Tjänsten var på 75% men rektorn utökade den på studs till 100% för att jag skulle välja dem. Jättetrevliga var de, ville att jag skulle börja imorgon. Kvinnan som jag (om jag tackar ja) skulle jobba med var med på intervjun och en person till, de förstod mitt dilemma. Som en åsna mellan två hötappar. där båda verkar lika mumsiga.

Jag tror dock att Danderyd drar det längsta strået (höhö) Jag vet inte om det är enklare att åka dit, det tar nog ungefär lika lång tid till båda faktiskt så resvägen är svår att skylla på. Jag vet inte vad det är men jag tror att magkänslan får avgöra idag...
Jag känner en person som är från Danderyd som är en av de finaste jag vet så om barnen där är hälften så bra som hon så kan inget gå fel!
Danderyd på fredag it is!

Det verkar ju fantastiskt att få två erbjudanden på jobb man verkligen vill ha men urs vad jobbigt att behöva ta ett sådant här beslut. Man kan ju få ångest för mindre. Tur att jag tål ganska mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0