blogga eller inte blogga det är frågan

jag funderar på att sluta blogga, eller iaf starta en ny blogg vid sidan av, som är anonym.

Har insett att även om det är roligt att båda eller alla tre av mina föräldrar visar intresse i mitt liv så blir det ju lätt lite censurerat här. Samtidigt så blir det ju censurerat ändå men det är ju för att min blogg inte är så anonym.

Iofs kan man ju fråga sig vad det ger mig eller eventuella läsare att läsa om mitt liv, denna blogg startades ju för att mina vänner ska hänga med i vad som händer i mitt liv men nu börjar informationen silas då tjänar den ju inte sitt syfte längre. Om jag skriver anonymt vet ni ju inte vem som är jag i bloggdjungeln. Varför känner jag att jag vill ge ut mer av mitt liv?

Jag tror att det är för att det är skönt att skriva av sig emellanåt och på något vis kan jag skriva av mig varsomhelst om det är i en blogg. Är det ett dokument hemma på min egen dator måste jag ju vara hemma, det kanske inte är då jag vill blogga.

Så mamma och pappa och alla andra vad säger ni? censur eller ej... eller vafan ni vet ju inte vad jag censurerar... haha kan ju inte ni avgöra... Jag ska fundera lite mer på det här iaf...

Kommentarer
Postat av: Rickard

Det får aldrig bli censur. Känner du att du måste så kan det vara så att man får be sina föräldrar att inte läsa och veta att de respekterar det. Kan maila inlägg till dem då och då, som du censurerar, kanske.

Det är som det funkar med mig och min pappa, han kollar av vilka inlägg som jag vill att han läser, eller som är ok om han läser. NU censurerar jag den inte ändå... men om jag hade.

God Jul Lollo.

Och du, Blogga vidare, oanonymt.

2007-12-23 @ 19:44:23
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Pappa

Ja du min dotter. Det märks att du censurerar och för vem.
Men jag tycker i alla fall det är bra att du har din blogg.
Lite går det ju att avläsa.
Sedan behöver du ju inte delge alla dina innersta tankar
och intimaste stunder i detalj.
Det kan du göra in din dagbok som ingen mer än du läser.

Frågan är vad man vill dölja för sina föräldrar?
Är det saker som är bra eller dåliga för dig?
Så när det är censurerat inser man som förälder att du gjort något
som du själv inte tyckte var helt OK.

Nu när du är vuxen, är frågan vad som skiljer dig och
dina föräldrars uppfattning om vad som är bäst för dig.
Förmodligen ingenting.
Så, jag tycker - visst ska du ha ett privatliv som du inte
delger någon (möjligen en verklig bästis som finns kvar hela livet).
Och det du skriver i din blogg ska du känna att dina vänner och föräldrar ska kunna läsa.
Den stund du öppet kan blogga om allt utan att skämmas för någon vet man som
förälder att du gör rätt och mår bra.

Halleluja:-)

God Jul min älskade dotter.
Vi ses på juldagen.

2007-12-24 @ 07:28:17
Postat av: Armangina

Great site

2009-03-06 @ 11:22:22
URL: http://armangina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0