favorituttryck

Igår när jag satt på bussen hem från Bibbi då satt det några fjortonåringar bredvid mig. Någon slängde ur sig något på engelska om att man inte behöver säga allt till sina föräldrar (något som jag verkar ha missat iom att mina läser min blogg som iofs är ganska censurerad rent allmänt men ändå).

Hursomhelst så det där engelska uttrycket fick min hjärna att komma på en av mina all time favourites:
- You are on a need to know basis, and right now (paus) you dont need to know!
Jag hoppas liksom att det någon gång ska komma ett tillfälle där jag kan få använda detta men jag tvivlar starkt på det.

Även: Oh lord! ligger på den listan, det tror jag kommer från Calle på Lammet som alltid sa så en eller ett par somrar när jag jobbade där. Det har inget med Janis Joplin att göra det är bara ett bra uttryck helt enkelt.

barasådär...


Kommentarer
Postat av: Rickard

Barasådär alltså?

Ja, jag kan inte annat än hålla med

2007-12-08 @ 19:08:39
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0