Lyxfälla... nähä?

625 000!? Hur i hela friden lyckas man?
Det är en halv jävla lägenhet, det har de bränt på drygt ett år, de har inte betalat sina räkningar, de har har inte ens öppnat sina brev!!!! De är 20 och 22 år, det är helt galet! De har förstört sina liv.
De sålde en bil som de hade lån på men istället för att betala lånet så köpte de en tv och lite annat... Hur är man funtad?
Anledningen till varför de inte betalt hyran var att killen skulle betala räkningarna på jobbet men glömt och sedan tappat bort sin inloggning till internetbanken! Det värsta är att tjejen är inte bättre hon, man hade ju hoppats att det var någon av dem som hade ett uns av ekonomiskt sinne men det här är ju helt vansinnigt.

Helt plötsligt känner jag mig väldigt ansvarsfull, fast när det kommer till ekonomi så är jag livrädd ens för påminnelser av fakturor! Jag blev visst lite upprörd. Men det övergår mitt förstånd hur det kan gå så helt åt skogen. Vad har de för föräldrar, vad har de fått för värderingar hemifrån? Jag fattar noll!

Kommentarer
Postat av: Anna

De är verkligen faschinerande och skrämmande på en gång hur man kan spåra ur så fullständigt... vad tänker de med liksom?

2007-12-08 @ 18:04:41
URL: http://annaofsweden.webblogg.se
Postat av: Rickard

Jag miusstänker att detta har med TV att göra? Kan ju inte så på sån lyx här nere på Malta. Det är fan en lyxfälla det. OM det är som du skriver är det fan en discrase av stora mått. Jag har också tappat min inloggning, kan jag också strunta i det då?

2007-12-08 @ 19:11:16
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0