Ett eget land?

Seriöst, vore inte det toppen? Ett eget litet land där man kan samla alla man älskar och alla som är bra. Det vore ju hur bra som helst, men jag har inte riktigt så mycket mark. Jag har en etta på 41 kvm, kan man utropa den som egen stat? Måste kanske bli snuskigt skit-rik först... hmmm

Igår var jag hemma hos mina relativt nyförlovade vänner här i Öret, jag och A satt och letade brudklänningar, bra att veta lite om vad man vill ha i god tid. Jag börjar få in vanan nu, har två nära vänner som ska gifta sig (När jag gifter mig om jag får tillfälle att göra det så ska de banne mig hitta min drömklänning åt mig haha), det har helt enkelt blivit en hel del tittande på mer eller mindre vackra klänningar. Igår fann vi iaf A:s klänning, den var verkligen helt stört vacker, det stod hennes namn över hela klänningen och efter att vi hade hittat den så fanns det liksom inga klänningar som kunde mäta sig med den. Enda kruxet var väl att vi inte riktigt fann någon återförsäljare i Sverige, den finns bara i USA. Så kan det gå men det kommer nog lösa sig ändå. Det gör det för bra människor och A och hennes E är sannerligen bra människor.

Jag kom också på att jag måste be om ursäkt för alla konstiga felstavningar jag pinar er med, men jag orkar inte läsa igenom allt jag skriver på en gång så det får vara så, kanske lite mer spontant och naturligt så, vad vet jag.

Om ni hittar en plats här i världen där ni tror att jag skulle passa för är det bara att hojta till här på bloggen för jag söker min plats här i livet, känner mig lite vilsen.
Jag vet att jag har min plats som eran vän och den är jag ytterst tacksam för att få ha och den hoppas jag att jag aldrig blir kickad ifrån!

Jag vill oxå tillägga att det är obra att vara sjukskriven för det blir väldigt fattigt. Vatten och bröd here I come!

Jag ska banne mig fixa det där landet... Hade inte vi en plan på en egen regering för några år sedan i Örebro? Jag minns inte vilka poster vi skulle ha bara. Om någon minns kan de väl skriva en kommentar? Vore ju skönt att ha styret klart från början.

Nu ska jag leka med familjen! kram!

Kommentarer
Postat av: Foffi

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Du skulle älska Australien och Australien skulle sannerligen älska dig med.

Det här med brudklänningar?! Kände inte riktigt att jag kunde relatera till den diskussionen =) Tvivlar starkt på att jag ngn gång kommer gifta mig. Men jag vet att A kommer se fantastisk ut i den ni hittade. Och det kommer du också göra i din, det vackra vackra dag då vi alla kommer få äran att se Lollo vandra fram till altaret. Love u!

2007-02-26 @ 01:34:06
Postat av: Rickard

Vet inte om det var flera år sen men i somras så snackades det om Skärp-dig partiet och Anna insisterade på chokladpartiet tror jag. Olika ministerposter diskuterades och jag är nöjd så länge jag får vara vice statsminister och kanske spelminister eller nåt. Kultur verkar sweet också, men fan! Jag har ju inte betalt tv-licensen fler ggr än jag licensgubben (för det är alltid en gubbe) knackat på dörrer.

Kan ju tillåta mig att berätta att det här med att bo i sydspanien har sina fördelar också. +23 grader fördelar rent av.

2007-02-27 @ 11:11:27
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Magda

Minns jag inte rätt att du faktiskt har skrivit en PM i ämnet, vilket automatiskt gör dej kvalificerad nog att starta ett eget land... förvisso var läraren i det nämna ämnet inte din favorit vill jag komma ihåg... ;) Well, ha det bra min lilla gumma! PUSS

2007-02-28 @ 15:32:49
URL: http://www.malcomswe.com
Postat av: Bengan

Skööna tankar vännen!!!
kraaaaam

ps. vad skulle landet heta???

2007-03-03 @ 02:29:22
Postat av: Lollovisen

Oh magda du har så rätt men för att klargöra så var inte jag hennes favorit heller... Läraren avskydde mig rätt hårt... men skitsamma jag fick godkänt tillslut.

Jag kan offra mig på stt vara statsminister...
det är ju trots allt mitt land! ;)

2007-03-03 @ 21:16:43
URL: http://lollovisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0