Snyltar internet!

Mamman och pappan ater middag nar som helst nu, jag och barnen har redan atit... 

Idag ar en san dar upp och ner dag... vet inte vad jag vill riktigt... ena stunden kanns allt bra och jag kna tanka mig att komma tillbaka i host, nasta sa kan jag inte vanta tills det ar dags att aka hem... fast nu tog jag ju i lite... jag gillar ju faktiskt landet och spraket ar fantastiskt... belissimo! Tror mest att jag ser fram emot att veta vad saker betyder och forsta vad folk sager till mig utan att se ut som en fagelholk... tror att jag kommer sakna italien nar jag aker harifran oxa iofs... 
Blev inbjuden till middag imorgon med barnens italienska larare, mycket teckensprak blir det eftersom hon inte kan engelska... och jag inte kan italienska :)

igar var det oxa en udda dag, jag blev mer eller mindre kommenderad till att aka till venedig, forstod forst inte varfor det var sa angelaget att jag gjorde det just igar, men sen visade det sig att de skulle fa besok, antar att de ville vara ifred... nar jag kom hem holl jag mig mest undan och kollade pa en film...

Venedig forovrigt kan vara en av de ballaste staderna nagonsin... kom dit och tog en vaporetta till marcosplatsen.. fett stort och massor med folk... under min fard med vaporettan funderade jag lite over vad otippat att just jag skulle sta dar alldeles ensam och ta kort for glatta livet... lite flummigt att gora venedig pa egen hand sa jag var tvungen att ringa anna och beratta hur sjukt det var :) Jag trodde liksom inte att jag skulle sta dar pa egen hand liksom... Hittade faktiskt en klanning, jattefin, och jag kunde ha den!! Sen hittade jag en fejkad guccivaska, billig, prutade ner den till halva priset oxa :) 

Hur som helst... Forsokte styra upp lite sa barnen ska sluta ljuga for mig, gora som jag sager och uppfora sig ordentligt men icke... det ar ju sommarlov... bara att bita ihop da... 

Idag har det askat nagot kopiost... blixtrar och dunder i mangder... jag satt i mitt rum och njot av det, tcker att det ar sa fantastiskt, inte som med ovadren hemma i sverige, har dundrar det som en hel italienare :D

vet inte vad jag ska skriva sa mycket att beratta men allt liksom fastnar i hjarnan och kommer inte ut forran jag sitter i mitt rum, hoppas mitt airportkort kommer snart!! msn och bloggterror here I come!

Kommentarer
Postat av: Bengan

Tja tjej!!!
Vilken häftig resa du är ute på. Blir lite avis =)
Låter som ett tufft jobb att bli "skickad" till Vinedig. När kommer bilderna vännen???
ha det gott vännen
Bengan

2007-07-05 @ 10:43:22
Postat av: Rickard

Upp och ner-dagar hör till livet. Du lever ett bra liv älskling, du är i ett nytt land med nya utmaningar. kommer funka kalas det här, det vet du också.

2007-07-05 @ 12:01:32
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0