Snålt!

Förra veckan var min far på jobbet och spelade för skolans 6-åringar (mina nuvarande elever). Något som skulle kostat 5000 kronor egentligen. Det bjöd han på för att jag så gärna ville att han skulle komma dit, det ordnade jag för skolan (och för mig själv för jag tycker om när pappa spelar).
Idag kom jag till skolan, glad i hågen med mammas bil och frågade om jag kunde få ett parkeringstillstånd för en vecka på skolans parkering, men det gick minsann inte för det betalar ju alla andra för på sin lön varje månad. Det är bara besökare och hantverkare som får tillfälliga tillstånd.

Då tänker jag så här: det kostar ca 150 kronor i månaden att stå på skolans parkering (jag frågade min kollega)... hur många månader hade jag fått för 5000?

J*vla kärring säger jag!!!!! Jag var så arg så jag grät, är fortfarande sjukt j*vla sur för jag tycker faktiskt inte att det är rätt.
Hur kan man vara så sniken? Jag fattar inte! Jag undrar varför folk inte är snällare, hade det gjort henne någon skillnad om jag fick en vecka på parkeringen? Förmodligen inte...

Jag har varit så glad över att snart få sluta den här anställningen hela dagen... I morgon slutar barnen, onsdag är det utvärdering sen är det tre dagar på fritids sen är jag FRI!!!! Har inte längtat mer efter den dagen än idag... Om jag kunde hade jag givit henne skolnycklarna på stört och åkt hem igen.

Kommentarer
Postat av: Abellovise

Very nice site!

2008-08-21 @ 13:09:39
URL: http://abellovise.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0