Filosoferande...

Ibland blir jag filosofisk, eller det är jag nog ganska ofta men idag slog det mig, allt man ser är bara ljus. Ljus som reflekteras.  Som gör att vi ser en massa olika saker fast det egentligen bara är ljus som studsar. Vad är det som säger att rött verkligen är rött, vissa är ju "färgblinda" dvs har svårare att uppfatta vissa ljusvågor. Det vanligaste har jag för mig är röd-grön... Vilken konstig defekt egentligen, att ens ögon inte kan tolka just dessa ljusvågor. men alla andra går fint... märkligt...

Finns verkligen allt vi ser eftersom det bara är ljus, exsisterar det inte i mörker eller är de bara färglösa då? är vitt vitt i mörker eller är det bara det i ljuset?

flumm
Lollo

Kommentarer
Postat av: Rickard

Släcka lampan och testa?

2007-11-03 @ 20:03:03
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0