Hur gör man?

Jag har psoriasis, det har jag haft ganska länge. Det ser inte jättesnyggt ut men jag har inte störts av det så mycket de senaste åren. Men nu helt plötsligt så har den börjat sprida sig. Får nya små prickar varje dag. Har till och med fått på händerna. Det har jag inte haft på riktigt länge.

Det som är lite spännande är att det bara dyker upp, helt slumpmässigt kan det tyckas. Okej när jag gör illa mig och får ett sår då förstår jag att kroppen hakar upp sig men just nu så bara poppar det upp nytt varje dag. Det är ganska irriterande.

Hur blir man av med det då?
Jo man går till specialsolarier som finns på några olika platser i stan, men det är inte som att de har öppet på drop in och man kan sola när det passar. Nej, man måste boka tid för det under kontorstider. När hinner jag det? Jag jobbar ju! Skit!

Jag får väl leva med skiten tills det blir outhärdligt sen får jag gå ner i arbetstid och lägga ut den arbetstid jag har för att  kunna gå till solariet.

sommarlängt
Lollo

Kommentarer
Postat av: Pappa

Din telefon vill inte. Men det vet du säkert.
Vi ska ha en fest och vill bjud dig.
Hör av dig.

Kram

2007-11-02 @ 16:28:09
Postat av: Rickard

Underbart meddelande ovan. Påminner om min fars meddelanden. Åter till ämnet. Om man bor å ett ställe där det ständigt är sommar tror jag man lättare blir av med sånt där. Men envisas man med att bo där det är mörkt, kallt och vinter 9 månader om året så...

Rickard, som idag solat eftersom det var för varmt att äta lunch med tröja på när han var i hamnen.

2007-11-02 @ 20:57:57
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0