Intressant på TV 4

Nu kommer väl en kommentar från anonyma anna igen...

Återigen en debatt på TV 4 morgon.
Den här gången handlar det om feminism och motsatsen till kvinnoförtryck, dvs. mansförtryck. En Kille som skrivit en bok där han lyfter att det faktiskt finns områden där män ligger efter kvinnor. Låter som en intressant bok måste jag säga, man måste se saker från flera perspektiv.

Det som då återigen stör mig i denna TV 4 debatt är: varför måste feminister vara så ilskna? De hade en kvinna från vänstern som satt där och skulle ha det kvinnliga perspektivet. Visst hade hon några poänger men varför så arg och upprörd, kan man inte se att det faktiskt finns delar i sammhället där det faktiskt är ojämställt åt andra hållet? Visst det är inte lika många men ska man skita i dem för det?

Självklart hade mannen som skrivit boken också tillkortakommanden, han frågade vänsterkvinnan om något som stod i Fi:s partiprogram, det kanske inte var så genomtänkt.

Jag borde ju hålla mig åfrån sådana här ämnen egentligen, folk blir bara arga. Men men jag tycker ju oxå saker och det är ju min blogg så jag tycker vad jag vill här!

HA!
Lollo

Kommentarer
Postat av: Tristanleah

I just visited your site...its abosolutely wonderful... Best of luck to you! You must have some great inspiration in your life. Take care

2008-08-29 @ 10:15:54
URL: http://tristanleah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0