Tidsfördriv

Just nu tillbringar jag mycket tid på olika bussar mellan mitt hem och mitt jobb. Jag har inget emot att åka buss, så länge jag slipper pendeltåg är jag nöjd! När jag inte har en tidning i eller bok att läsa brukar jag studera de människor som går av bussen. Förvånansvärt få personer förstår att man måste stå näääära dörren. Nästan så nära att man hånglar upp dörren, annars förblir dörren stängd. Vissa står och trycker på en stoppknapp för de tror att det ska öppna dörren, vilket det inte gör. Vissa börjar ropa till chauffören som absolut kan trycka på en knapp men behöver inte eftersom SL-bussarna är utrustade med så kallade automatiska dörrar. En rätt ny uppfinning verkar det som :)

De flesta chaufförer är snälla och trycker på knappen när resenärerna börjar se för förvirrade ut och chanserna att ens vara i närheten av att gå enligt tidtabell börjar försvinna.

Se upp för dårarna!
Lollo

Kommentarer
Postat av: S

Studera manniskor ar fantastiskt roligt! Nya uppfinningar tar tid att rota sig. =)
Vad som ar fantastiskt trakigt ar att du inte ar har eller att jag ar dar. Men det kommer....snarare an vi tror...tror jag. POSS

2007-10-12 @ 14:12:56
URL: http://foffilie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0