Genererar

Man genererar tydligen en viss procent löneökning per år... jag genererade 4%...

Jag vet att en tjej som anställdes ett halvår efter mig fick högre lön än jag. Det betyder att hon har fått en högre löneförhöjning än jag inte i relation till sin nuvarande lön men i riktiga pengar. Eftersom jag är bäst undrar jag hur det är möjligt.

Jag är så irriterad just nu. Fick ett jobberbjudande som säljare på 3 idag, skulle fan ha tackat ja.

Funderar på att byta jobb på riktigt. En kompis till mig fick nyligen nytt jobb, tjänar drygt 10 000 mer än jag i månaden och det har han ingen examen för. Inte ens en utbildning i området... SKITLAND!!!

Nu emigrerar jag för tusan!

PS. Förutom det så har jag haft en jättebra dag och solat på golvet hemma... :)

Kommentarer
Postat av: Rickard

Fast han är säkert en jäkligt bra kille som är värd de där pengarna. Det är du också men som lärare kommer du aldrig över 30K per månad. Tyvärr. Det hade vart en bättre värld om det vart tvärtom. Det är jag säker på.

2008-04-29 @ 22:27:11
URL: http://ipitythefool.blogg.se
Postat av: Anonym

Min kompis är världens bästa och jag unnar honom all lön han kan få... jag har bara valt fel yrke :)

2008-05-01 @ 08:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0