Halsfluss utan halsmandlar?

Ja det går, jag har just fått det.

Gick hem från jobbet i fredags när jag knappt kunde stå upp för jag var så trött och febrig. Åkte hem och somnade, vaknade till och kom på att jag ska ringa och se om jag kan boka läkartid till måndag. Men jag fick en redan kl. 19 på kvällen. Tog en ipren och somnade om.

Vaknade, klädde på mig, kände mig lite bättre så jag funderade ett slag på att inte gå till doktorn. Men så tänkte jag att det inte kan skada att gå dit.

Åkte till doktorn, tog blodprov och blev petad i halsen.
Sänkan var på 156, jag frågade om det var högt.
Ja det är högt sa sköterskan.
Okej, vad ska den ligga på då? frågade jag ovetandes.
Ja den ska ju inte vara över 10, så det tyder ju på att du har en bakteriell infektion. fick jag till svar.
Bra jobbat, kanske inte så konstigt att jag känt mig svimfärdig hela dagen. tänkte jag.

Kom in till doktorn och fick reda på att jag hade positivt på strepA-testet oxå. Fick penicillin och dessutom veta att jag hade en bit halsmandel kvar på höger sida. Haha

Nu en sådär fyra penicillintabletter senare har febern börjat släppa på riktigt och kanske att halsen är något mindre svullen. Inget jobb på måndag och tisdag iaf. Nu har jag sovit nästan konstant i ett dygn. Skönt att orka vara vaken tillräckligt länge för att skriva ett inlägg här iaf...

Nu åter till sängläge :)
kram

Kommentarer
Postat av: Halsmandeloperation

Vad jobbigt.. hur känns det att ha halsfluss utan halsmandlar egentligen? kram

2010-06-19 @ 21:01:59
URL: http://halsmandeloperation.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0