Lugna dagar... skont

Igar tog jag en lugn morgon och gick till Starbucks, at en liten sallad och en kaffe.
Nar jag var klar tog jag en prommis till Wednesday market. Massa lokala bonder som salde sina grodor. Sallader, tomater, bonor, squash, blabar, hallon, bjornbar och en massa mer, manga salde fardig mat oxa. Jag kopte lite sallader och sant till middagen.

Ar trott pa att ata ute och jag kan inte hitta en sallad som jag vill ha den. Aven om jag inte ater valdigt onyttigt sa har jag haft cravings pa sallad i flera dagar. Sa da far man ta tag i det och laga till en redig.

Nar jag hade kopt det sa gick jag hem och snackade med lite vanner pa internet och kollade pa amerikansk tv. Det var sa skont att bara ta det lugnt och inte packa dagen med massor av upplevelser utan fa tid att ha semester oxa.

Berattade for Tom pa msn att jag skulle kirra middag sen gick jag till Safeway, en supermarket i narheten. Inte riktigt upplagt som hemma men jag hittade allt jag behovde. Gick hem och borjade kirra mat. En liten forratt, franskt bondbrod med getost och honung. Sen var det massiv sallad med kyckling och getost till huvudratt. Gjorde succe saklart!

En lite prommis med hunden och sen lite hang i soffan innan jag av nagon anledning dackade i sangen igen. Min kropp ville verkligen inte vakna imorse sa kl 11 klev jag upp... Kan bli en del shopping idag tror jag. Ska aka ivag till andra sidan floden och spana in den sidan av stan, eller sa dackar jag vid floden och laser en bok.

Dags att ta tag i dagen iaf...
puss pa er!


Kommentarer
Postat av: Foffi

Sounds liek chilled lovely days my dear!

Lammet om en vecka alltsa?! Underbart! Synd att jag bara kan stanna sa kort. Langtar dock massor och hoppas att du inte kommer vara alltfor jetlagged.



Inget slar forresten var balsamvinager och tonfisk sallad a la Oland! (i alla fall inte det nostaliska och sentimentala vardet) PUSS

2008-07-18 @ 16:01:29
URL: http://foffilie.blogg.se/
Postat av: Antoniomonika

Hi! I liked your site. Design, navigation, a content - all is very good!

2009-02-26 @ 08:04:18
URL: http://antoniomonika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0