Ojojojojojoj

Igar var den stora Vintage car race dagen. Vi motte Josh och hans farbror utanfor banan och hoppade in i en av Shelby-mustangerna, en svart-guldig 67:a som Hertz en gang hade som hyrbil. Nar vi akt ett tag insag vi att Dave var ensam och korde ju den andra bilen en Vit-bla 65:a, inte vilken 65:a som heslt utan den FORSTA som nagansin gjordes!! vard ca 3 000 000 kr. Sa vi kastade over mig i den bilen istallet. Dave var en valdigt trevlig snall man i 60-ars aldern som berattade massom av historier om bilen och allt mojlligt annat. Han agde dessa bada bilarna.

Vi parkerade inne pa mitten av racebanan sa alla bilarna som korde race korde runt oss. Vi tog en tur runt och kollade pa lite bilar och sen var det dags for paradvarvet. Jag fick aka med Dave igen, det brukar inte ga sa fort men alla stannade till lite innan nagra kurvor sa alla kunde gasa pa lite extra. Pa ett stalle stannade en mustang precis framfor oss och brande gummi innan den drog i vag och banarbetarna hetsade Dave att gora samma sak, forst vinkade han att han inte skulle gora det men ban arbetarna hetsade lite till sa drog han pa ordentligt... 7000 varv pa ettan och det rok en hel del och tjot i dacken. Pa passagerar sidan satt jag och klappade handerna och tjot av gladje! Jag nastan grat lite for det var sa underbart!

Efter det var det matdags, massa olika grejor over allt. ol och vatten och vin och samlarglas. Tom fick mitt :) Nar maten var i magen gick vi tillbaka till bilarna och jag och tom lade oss i graset och halvslumrade. Sen gick vi och kollade pa ett race. Solen tog det basta av mig sa vi gick in i mattaltet och drack vatten och at glass.

Nar vi gjort det tog vi oss tillbaka till Toms bil, drog pa ordentligt med AC och borjade aka mott fallen.
Langs med columbia river finns det namligen en massa vattenfall som ar riktigt haftiga. Sa vi hittade the historic highway och saklart tog vi en avstickare till en bergstopp ganska nara fallen, dar kunde man ga upp till utsiktsplatsen pa toppen och se alla vulkanerna som finns i narheten. Det var till och med sno kvar pa den bergstoppen vi var pa. ganska hogt upp alltsa. nar vi var pavag ner for berget insag vi att vi behovde vatten ratt kvickt. Vi hittade nagan fancy resturang pa vagen ner som vi at en liten forratt och drack mangder med vatten pa.

Efter det akte vi ner till fallen, vi stannade vid tva och tog lite bilder. det var sa vackert, jag har aldrig sett vattenfall pa det sattet forut sa det var riktigt haftigt. Sen akte vi hemat. Toms kusin ringde och fragade om vi skulle motas upp i stan sa det gjorde vi. Vi skulle ga ut och ata en pizza eller sa men det blev nagot grekiskt stalle och varsin forratt igen. Jag var helt forstord efter dagen sa jag kallsvettades och holl pa att fa migran sa nar vi kom hem borstade jag tanderna och dackade. Tom laste en stund men det gjorde inget jag var redan utslagen pa min sida.

Jag vet verkligen inte vad som skulle kunna toppa denna helgen jag har haft det helt fantastiskt. Nasta helg ar det base ball och kanske forsranning om jag har tur, sen ska vi nog ut pa nagon matrunda. Jag tror det kommer bli hur bra som helst. Jo jag har det bra och jag njuter i fulla drag men ni behover nog inte vara oroliga. Jag kommer hem pa torsdag nasta vecka och sen ar jag er igen :) Han kanske kommer och halsar pa jag kommer med storsta sannolikhet aka hit igen. Men jag tror inga storre beslut kommer fattas efter denna resa :)

Nu ska jag duscha och ge mig ut pa stan... klockan ar tolv och jar har inte ens atit frulle ;) Kommer vara ett skelett nar jag kommer hem igen. Ater valdigt bra mat har faktiskt, men sa tanker jag ju pa det en hel del. Latt att bara ata friterat.

puss pa er!

Kommentarer
Postat av: anna

Coolt med vattenfall.. Ska bli roligt och se bilderna sen. massa kramar

2008-07-14 @ 21:58:00
URL: http://minholk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du ru... finns det ngn forever21-butik i portland??? Hittat en klänning eller två som jag skulle vilja ha.. kan beställa över internet men då trillar man ju dit på en massa tull och skit...



Butiken är helt klart ett shoppingtips!!!!! Om det finns ngn sån butik och du möjligtvis ska dit, så vill jag beställa en klänning av dig.. Sätter in pengar på ditt konto i så fall...

2008-07-14 @ 23:04:26
Postat av: Anna

Inlägget ovan var från mig.. fast det kanske du redan hade listat ut.

2008-07-14 @ 23:05:12
URL: http://minholk.blogg.se/
Postat av: Jennifer Love Hewitt Star

I enjoyed my visit. Greetings from Germany


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0