Tjejdag

Om igar var grabbdagen var idag definitivt tjejdagen, har fatt min forsta manikyr och pedikyr nagonsin. Jag har ljusrosa naglar med lite bling och svarta monster pa, jag ska ta kort pa dem innan de blir forstorda :)

Har varit inne pa en beromd bokhandel som har alla bocker du kan tanka dig, den ar stor som ett helt kvarter i tva vaningar. Hittade en lada med SLANG flashcards till Tom. Vi har lekt gettho/street halva veckan med streetnamn och allihop, det roliga ar att Tom ar sa vit man kan bli sa jag skrattar sa jag far ont i magen nar han forsoker bygga pa sin streetcred. Inte for att jag har ton av streetcred sjalv men iaf lite mer an honom.
I ladan hittar man kort med ord som:
Whats up: Greeting; Whas-sup Mr. Rodgers?
wack
aiight
bling....
osv alla med forklaringar och fonetiska tecken vardiga en ordbok och med bilder pa valdigt vita manniskor som tagna fran 50-talet. Valdigt roligt! Pa ladan star det oxa: Are you over thirty? Nerdy, uncool, or simply suburban? Get hip in mere days!
Jag skrattade at ladan nu skrattar vi allihop at innehallet... haha

Nar jag kom hem satt grabbarna i soffan och spelade tv-spel, jag har inte kollat pa sa mycket tv- det enda som jag ser pa tv-n nar vi ar hemma ar Joch som spelar assasin pa x-box 360. Ratt ballt spel faktiskt. Handlar om tempelriddare och grejs.  Det ar varat hemmanoje, titta nar josh spelar tv-spel :) Sa killarna satt i soffan jag la mig pa sangen och laste lite och sedan gick vi till Hot Lips och at pizza. Maste ju smaka riktig amerikansk pizza nar man ar har.

Nu haller Tom pa att organisera sina klader eftersom hans stora byra (Hemnes fran IKEA) har kommit hit. Jag bloggar och Josh ska nog borja spela tv-spel snart. Jag ar fortfarande trott efter igar sa det har ar en lugn dag som ar alldeles perfekt pa sitt satt.


Kolla ett hyffsat kort inlagg! ;)


Ps: Tack for voice mailet pappa!! Jag blev jatteglad! Det var mitt forsta voicemail nagonsin!! pusspuss


Kommentarer
Postat av: Dominicanneli

Interesting site. Worth the visit!

2009-06-02 @ 11:44:47
URL: http://dominicanneli.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0