frisörer och bostäder...

Börjar med bostad... plats 8 i Blackan.... kom igen bara 7 till nu!!! Jag har ju redan flyttat in där... tycker att jag borde få lägenheten!

Frisörer var nästa topic.
Igår skulle min syster klippa sig, jag skulle hjälpa till med kontaterna. Men så tänkte jag att jag oxå skulle ta och klippa mig. Så syster fick fråga eftersom hon kom dit tidigare. Det fanns tid. Härliga tider tänkte jag, håret behöver verkligen en liten klippning.
Kom dit, fick efter lite förvirring sätta mig och få håret tvättat, hår och shampoo i ansiktet, vatten i nacken så tröjan blev blöt,
nästa stol, shampoo kvar i luggen, kvinnan "frisören" såg ut som ett bergatroll med ytterst begränsad förmåga att tala svenska och med en saxföring som skulle få en frisörstudent att springa och gömma sig och en Lollovis att snällt försöka få en annan frisör och tillslut be henne sluta klippa när hon kapat av håret rakt. Vågade inte sitta kvar för några etapper eller uppklippningar. Höll på att börja gråta i stolen för jag inte visste hur detta skulle sluta. Jag behövde inte betala, tur det annars hade jag börjat gorma och ställa till en redig scen.
Jag klagar sällan på frisörer jag brukar sällan klaga rent allmänt när något blir fel, MEN det här var faktiskt helt vansinnigt.
Eftersom hon inte kunde svenska fick ägaren översätta, han var en taxi-kompis-kille som trodde att han fortfarande sålde frukt på torget i hemlandet. Han gjorde en slarvig översättning kändes det som. Hävdade att hon var bra, jag frågade var hon gått sin utbildning, han hävdade hemlandet, jag tror han ljög :)

Idag gick jag därför till en frisör i Kista, Jag förklarade lite kvickt för henne (som iofs inte var särdeles trevlig men kunde iaf hålla i en sax) vad som hänt. när hon kammade ut håret efter tvättningen så visade hon mig hur mitt hår såg ut, det var ett jättefin sicksack-mönster... skulle bett om en bild på det för det var hårresande (höhö). Inte nog med att det var sicksackigt det var olika långt på höger och vänster sida. Tjejen i Kista klippte till så nu är jag söt igen :)

Jag tror att jag gjorde ett bra val när jag bad bergatrollet att sluta! Nu är jag söt igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0