Projektdröm!

Jag skulle vilja ta en helg med familjen och fixa min morfars lilla trädgård.

De två saker jag skulle göra är:
1: bryta upp plattorna på baksidan, ha ihjäl varenda elak liten myra som bor där, de kan lika gärna myra sig i myrhimlen!
2: bygga en träaltan, så det blir en liten veranda och snyggt istället.

Då kan man nämligen gräva upp ordentligt där så man får bort alla hemska brännässlor och sånt. Så kan man få en fin uteplats, bygga några fina blombänkar och göra fint. Då kanske morfar inte åker till Öland heller om han har det så fint hemma.

Tänk om man kunde samla famlijen en helg, skicka iväg morfar och så kan alla göra det de gör bäst.
Mamma kan städa (ingen städar så bra som min mamma), Morbror J kan laga mat till alla, Morbror E kan åka till återvinningscentralen med allt skräp som finnns där, syster H kan plantera blommor och rensa i rabatten på framsidan, Syster A och Bror kan bryta plattor, mörda myror och rensa ogräsrötter och jag kan snickra... Fast alla kunde hjälpas åt överallt såklart...

Grejen är att det är ingen annan i familjen som skulle hjälpa till med denna lilla plan och helt själv är det för svårt att göra...Men drömma kan man ju... Jag tror vi skulle ha det hur mysigt som helst.

Kommentarer
Postat av: Rickard

Vill din familj inte hjälpa till så gör jag det en helg med dig. Jag tycker sånt verkar skitkul.

2008-05-04 @ 22:05:11
URL: http://ipitythefool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0